MAKLUMAN: Sila layari blog ini dengan menggunakan Mozilla Firefox untuk mendapatkan paparan yang lebih baik dan menarik. Untuk muat turun Mozilla Firefox, klik di sini.

Komitmen kita

>> Khamis, 5 Februari 2009

Assalamualaikum semua...

Tahun 2009 merupakan tahun yang amat mencabar bagi kami semua warga GPI dan GPI j-QAF. Tahun pelaksanaan j-QAF di SKTM sudah masuk tahun yang kelima. Ini bermakna, hanya tinggal dua tahun sahaja lagi untuk kami melihat kejayaan program j-QAF di sekolah ini.

Dengan kapasiti 7 orang GPI dan 8 orang GPI j-QAF kini, kami amat mengharapkan agar kami dapat melakukan yang terbaik.

Kelas juga makin bertambah;
Tahun 1 : 5 Kelas
Tahun 2 : 5 Kelas
Tahun 3 : 6 Kelas
Tahun 4 : 6 Kelas
Tahun 5 : 5 Kelas

Jumlah murid juga hampir mencecah 1100 orang murid. Antara perkara yang perlu diambil berat oleh semua GPI dan GPI j-QAF ialah:

1. Pelaksanaan Tasmik - medan untuk memastikan murid mampu membaca al-Quran dengan baik, dan memastikan agar murid sentiasa 'dekat' dengan al-Quran.

2. Pemulihan Jawi - cuba kita minimumkan bilangan murid yang belum celik jawi ini. Sekurang-kurangnya murid tahun 5 sudah sifar buta jawi... itu lah yang kita harapkan sebenarnya.

3. Buku Rekod Bacaan Murid - sekarang murid tahun 1 dan 2 hanya menggunakan kad bacaan. Marilah kita pastikan waimma buku rekod atau kad bacaan ini dicatat pada waktu yang seharusnya.

4. KBS - masih ada dikalangan murid yang belum sempurna cara mengambil wudhuk... sekiranya tanpa pengawasan kita. Sama ada mereka tidak tahu, atau sengaja buat-buat malas untuk mengambil wudhuk dengan baik... itu tugas kita juga... sering kita perlu ingatkan ... ingatkan.. dan ingatkan...

Dengan perubahan jadual waktu yang akan dilakukan nanti, semoga kita dapat melaksanakan p&p dengan lebih baik...insyaAllah.

"j-QAF tanpa gagal"...

0 ulasan:

Blog Widget by LinkWithin

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP