MAKLUMAN: Sila layari blog ini dengan menggunakan Mozilla Firefox untuk mendapatkan paparan yang lebih baik dan menarik. Untuk muat turun Mozilla Firefox, klik di sini.

MTQ Peringkat Sekolah 2009

>> Isnin, 16 Februari 2009

Assalamualaikum,

Sabtu-14 Februari, Panitia Pendidikan Islam j-QAF SK Telok Menegon telah berjaya menyempurnakan Majlis Tilawah Al-Quran (MTQ’09) Peringkat Sekolah. MTQ kali ini adalah bertujuan untuk memilih peserta yang akan mewakili SKTM pada MTQ Peringkat Zon yang dijadualkan pada 23 Mac 2009.

MTQ peringkat sekolah yang julung-julung kali diadakan ini telah mendapat sambutan yang begitu menggalakkan daripada murid tahun 4, 5 dan 6. Sebanyak 6 kategori acara telah dipertandingkan iaitu tilawah al-Quran, hafazan, tulisan jawi, khat, bercerita dan nasyid.

Ramai murid begitu teruja untuk menyertai pertandingan ini kerana ini merupakan pengalaman pertama mereka. MTQ ini telah berjaya menimbulkan semangat persaingan dikalangan murid dan kerjasama diantara mereka khususnya dalam pertandingan nasyid. Ahli kumpulan telah berusaha mencari lagu, tema dan bentuk gaya persembahan secara kolektif tanpa bimbingan guru. Ini menunjukkan mereka mampu berdikari dan bekerjasama antara satu sama lain.

Hakim yang mengadili pertandingan ini terdiri daripada guru-guru SKTM sendiri. Namun bagi bahagian nasyid, hakim jemputan telah diundang bagi menilai para peserta. Mereka ialah Tuan Haji Kaharuddin dan Encik Mohd Radzi.

0 ulasan:

Blog Widget by LinkWithin

About This Blog

Lorem Ipsum

  © Blogger templates Sunset by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP